Ne-am străduit să răspundem tuturor eventualelor întrebări dar în cazul în care nelămuririle tale nu se află în lista de mai joi ne poți scrie la .

Despre voluntariat

Primul pas în procesul de selecție e completarea formularului de înscriere disponibil aici. Ulterior completării formularului vei participa la un training de 8 ore.

În cazul în care vrei să te implici în activitatea asociației noastre altfel decât petrecând timp alături de copiii instituționalizați povestește-ne într-un e-mail cum poți să ne ajuți.

Timpul petrecut în centrul de plasament sau afterschool este de două ore pe săptămâna, la care se adauga timpul necesar deplasării în cazul în care centrul de plasament se află în afara orașului.

Activitatea voluntarilor Asociației De Poveste se adresează copiilor și tinerilor instituționalizați, aflați în evidența serviciilor sociale de protecție a copilului, celor din familiile sibiene, beneficiari ai serviciilor afterschool-urilor, precum și membrilor comunității, copii sau adulți, participanți la evenimentele organizate de asociație.

Detalii despre modul de organizare al centrelor de plasament poți afla accesând pagina Beneficiari.

În cadrul vizitelor săptămânale în centre, activitatea voluntarilor se concentrează pe rezolvarea temelor și aprofundarea conținuturilor predate în clasă, restul timpului putând fi alocat jocurilor educative și/sau activităților sportive în curtea centrelor, dar și activităților în interior, precum vizionări de film, desenat și colorat, jocuri educative, board-games, activități culinare ș.a., în funcție și de disponibilitatea copiilor și de regulamentul intern al centrelor/afterschool-urilor.

La inițiativa voluntarilor, a copiilor și/sau a personalului centrului pot fi organizate și ieșiri în afara acestuia, în parcul din vecinătatea centrului, ieșiri la film ș.a.

Mai mult, voluntarii se pot implica și în activitatea asociației din afara centrelor - organizarea ieșirilor și a evenimentelor, promovarea online și în presa scrisă, elaborarea rapoartelor de activitate ș.a.

Nu ai nevoie de abilități deosebite pentru a face parte din echipa noastră. Singura condiție e să ai vârsta minimă de 15 ani. Ne dorim să avem alături persoane deschise și empatice. Experiența în lucrul cu copiii nu este necesară, pe toată durata activității de voluntariat vei beneficia de formare și îndrumare.

Contractul de voluntariat se semnează pentru o perioada de 6 luni, cu posibilitate de prelungire. Considerăm că aceasta este perioada optimă pentru a-i cunoaște pe copii și a avea un impact minim asupra lor.Voluntarii noștri merg o dată pe săptămână într-un centru de plasament sau afterschool social unde petrec 2 ore împreună cu copiii.

Voluntarii sunt împărțiți în echipe de 2 sau 3 persoane, așadar în cadrul vizitelor vei fi însoțit de colegii de echipă.

În cazul centrelor de plasament aflate la Orlat sau Agârbiciu, asigurăm transport cu plecare din orașul Sibiu cu sprijinul voluntarilor care au mașină.

Despre activitatea asociației

Bineînțeles! Voluntariatul în centrele de plasament și afterschool-urile sociale reprezintă doar o parte din activitatea asociației noastre. Poți pune la cale evenimente de fundraising, te poți implica în activitățile organizatorice sau ne poți da o mână de ajutor în numeroasele proiecte de care ne ocupăm.

Scrie-ne ca să stabilim o întâlnire.

În activitatea de voluntariat avem contact cu persoane de toate vârstele: copiii din centrele de plasament au între 1 și 21 ani, tinerii din after school-uri au vârsta între 7 și 14 ani iar în cadrul evenimentelor asociației avem oportunitatea să socializăm cu persoane de toate vârstele.

Activitatea voluntarilor se desfășoară în cadrul centrelor de plasament și a after school-urilor partenere. Mai multe detalii poți afla aici.

De asemenea, evenimentele desfășurate de asociație au loc în spații diverse, în funcție de specificul activității. Printre acestea se numără punctul de lucru al asociației (Căsuța De Poveste) unde au loc întâlniri private cu voluntarii și ședințe pentru organizarea proiectelor, Piața Mare din Sibiu unde are loc festivalul Sibiul de Poveste sau atelierele art-terapeuților.

Nevoile de bază ale copiilor instituționalizați (hrană, locuință, acces la învățământ) sunt asigurate de stat. Copiii au nevoie de mai multă atenție, de persoane care să petreacă timp alături de ei.

De asemenea, bugetul centrelor de plasament nu permite organizarea de activități așadar ieșirile la film, teatru, grădina zoologică sau excursiile reprezintă o altă nevoie importantă. Mai apoi, sunt necesare cursuri de dezvoltare personală (dansuri, ateliere de creație, karate, educație financiară etc) și cursurile de dezvoltare profesională pentru învățarea unei meserii.

Noi nu încurajăm vizitele sporadice în centrele de plasament. Considerăm că doar prin prezența constantă îi putem ajuta pe tinerii instituționalizați cu adevărat.

Dacă îți dorești să cunoști copii te invităm la evenimentul anual ”Sibiul De Poveste”, unde am creat un cadru sigur și jucăuș prin intermediul căruia se pot lega prietenii.

Detalii despre proiect găsești aici.

Centrele de plasament nu au personalitate juridică. Donațiile se pot face prin intermediul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sibiu.

Copiii din centrele de plasament primesc în perioada sărbătorilor foarte multe dulciuri și jucării. Atât de multe încât nu mai apreciază la adevărata valoare eforturile persoanelor din spatele cadourilor.

Considerăm că cele mai benefice cadouri pe care le poți face copiilor sunt ieșiri, excursii, cursuri de dezvoltare personală sau profesională. Dacă ești interesat să dezvoltăm un astfel de proiect împreună ne poți scrie aici.

Asociația noastră are ca scop oferirea de experiențe și activități care să contribuie la dezvoltarea personală a copiilor.

Nu ne ocupăm cu colectarea de haine și jucării. Pentru astfel de donații te rugăm să te adresezi Direcției Generale de Asistență Socială și Protecție a Copilului, cu sediul în Sibiu, str. Mitropoliei, nr. 2, telefon 0269.232.066.